Aftersun
DKF Pełna Sala od 15 lat Napisy Dolby Digital

DKF Pełna Sala: Pacifiction | 6.04 (6 kwietnia o 18:00)

Scenariusz:

Albert Serra

Reżyseria:

Albert Serra

Obsada:

Benoît Magimel, Pahoa Mahagafanau, Montse Triola, Marc Susini

Czas trwania:

165 min. + spotkanie

Wersja językowa:

francuski, angielski, portugalski, tahitański

Napisy:

polskie

Kraj produkcji:

Hiszpania / Francja / Niemcy /Portugalia

Rok produkcji:

2022

Gatunek:

dramat

Ocena: (średnia ocena: 0.0)

Kup bilet / WYBIERZ GODZINĘ

Opis filmu

Zapraszamy na trzecie spotkanie naszego Dyskusyjnego Klubu Filmowego Pełna Sala w warszawskiej Kinotece. Tym razem wspólnie obejrzymy PACIFICTION Alberta Serry, jednego z najważniejszych reżyserów współczesnego kina europejskiego. Porozmawiamy o politycznych narracjach, ich miejscu w slow cinema i tym, jaką wizję ma na nie kataloński reżyser. Spotkanie poprowadzi Julia Palmowska z Pełna Sala.

Projekcję poprzedzi krótki wstęp, a po seansie odbędzie się dyskusja wokół filmu.

Kiedy: 6 kwietnia, 18:00

O filmie:
W swoim najnowszym filmie Albert Serra wyrusza na Tahiti, którego pejzaże przypominają lunatyczną krainę, przestrzeń z pogranicza słodkiego marzenia sennego i dusznego koszmaru. Pacifiction obezwładnia już od pierwszej sceny – długiego travellingu przedstawiającego rozgrzane do czerwoności niebo nad oceanem i portem pełnym kontenerowców. Ich przytłaczająca obecność jest jednym z łączników polinezyjskiej wyspy ze światem naszej cywilizacji. A może raczej czegoś, co z niej pozostało. Przewodnikiem po tym raju utraconym jest De Roller (Benoît Magimel), Wysoki Komisarz Republiki zarządzający archipelagiem w imieniu francuskich władz. Ubrany niczym Fitzcarraldo w nieskazitelnie biały garnitur, dużo mówi i stara się być skutecznym pośrednikiem między imperium a miejscową ludnością, wśród której zaczyna krążyć plotka o powrocie wciąż żywego w Polinezji koszmaru – wznowieniu prowadzonych przez Francję prób nuklearnych. Pacifiction to kino totalne i hipnotyzujące. Podobnie jak cała twórczość katalońskiego reżysera przesiąknięte jest ironią, gorzkim romantyzmem oraz atmosferą dekadencji. Historia pełna jest filmowych nawiązań (m.in. do Fassbindera i F. F. Coppoli) i ma formę egzystencjalno-politycznego, chandlerowskiego z ducha kryminału. 

DKF Pełna Sala będzie się odbywać cyklicznie w każdy pierwszy czwartek miesiąca (z możliwymi modyfikacjami względem kalendarza świątecznego).

Zdjęcia i Wideo