Trzy billboardy za Ebbing, Missouri
FILMOWE ŚRODY

FILMOWE ŚRODY

Kinoteka zaprasza na wyjątkowe "Filmowe Środy"

W KAŻDĄ ŚRODĘ WIDZOWIE ODWIEDZAJĄCY KINOTEKĘ BĘDĄ MOGLI ZOBACZYĆ WIELE DOSKONAŁYCH TYTUŁÓW W CENIE 15 ZŁ ZA BILET. W NAJBLIŻSZĄ "FILMOWĄ ŚRODĘ" (21 LUTEGO) WYŚWIETLAMY:

PREMIEROWO:

Kształt wody
13 nominacji do Oscarów!
Baśń dla dorosłych, której akcja rozgrywa się u szczytu zimnej wojny, w Stanach Zjednoczonych około roku 1962. Elisa (nominowana do Oscara Sally Hawkins) wiedzie monotonną, samotną egzystencję, a całą noc pracuje w pilnie strzeżonym, sekretnym laboratorium rządowym. Jej życie zmienia się na zawsze, gdy wraz z koleżanką z pracy, Zeldą (nagrodzona Oscarem Octavia Spencer), odkrywa, że w laboratorium przeprowadzany jest otoczony ścisłą tajemnicą eksperyment, który zaważyć może na przyszłych losach świata.

Czwarta władza
2 nominacje do Oscarów!

Opowieść o najsłynniejszym śledztwie w dziejach dziennikar­stwa, które doprowadziło do ujawnienia najgłębiej skrywa­nych sekretów władz Stanów Zjednoczonych.

Dwoje wydawców dziennika „The Washington Post” Katherine Graham (Meryl Streep) i Ben Bradlee (Tom Hanks) staje na czele bezpreceden­sowego starcia amerykańskiej prasy z najwyższymi władzami, walcząc o prawo do ujawnienia szokujących tajemnic, przez cztery dekady ukrywanych przez najwyższe władze USA.

Pomiędzy słowami
28-letni Michael (dwujęzyczny Jakub Gierszał) tak naprawdę ma na imię Michał, ale trudno się tego domyślić. Na pierwszy rzut oka chłopak wygląda jak rasowy Niemiec. Blond włosy, niebieskie oczy, blada skóra nie wyróżniają go z tłumu. Kiedy staje obok przyjaciela Frantza, z którym razem pracują w kancelarii prawniczej, trudno nawet podejrzewać, że dzielą ich pochodzenie i kraj dorastania. Właściwie to Michael jest tym, któremu się zazdrości. Wystarczy na niego spojrzeć. Zawsze w idealnie skrojonej marynarce, z dokładnie odprasowaną markową koszulą i drogim zegarkiem na ręku wygląda jak model zdjęty z okładki żurnal. Oto człowiek, któremu się udało.

Imigrancka przeszłość Michaela w niczym mu nie przeszkadza. Chłopak doskonale się zasymilował. Biegle włada językiem, pojął też społeczną niemiecką etykietę. Nie ma w nim tęsknoty za krajem ani łączących go z ojczyzną więzi. Poza jedną - 55-letnim ojcem (Andrzej Chyra), który niespodziewanie zjawia się w życiu chłopaka. Spędzają ze sobą weekend, wspólnie przechadzając się po Berlinie i rozmawiając po polsku. Michael ponownie staje się Michałkiem, co zmusi go do zadania sobie pytań o swoją tożsamość i przynależność. Ale to nie wywołane duchy przeszłości są dla Michaela wyzwaniem, tylko zderzenie ze świadomością, że od lat jedynie gra Niemca. Czy bliżej mu do Frantza, czy do Afrykańczyków, którzy samym tylko kolorem skóry zdradzają się z tego, że są napływowi?

Czwarty, najbardziej osobisty film Urszuli Antoniak, która od 25 lat mieszka w Holandii, dotyka jednego z najbardziej palących problemów współczesności, zgłębiając jego humanistyczny aspekt, bez ideologii, bez politycznych deklaracji i bez stereotypów. Reżyserka nie pochyla się nad losem imigrantów, tylko pokazuje człowieka, który wyjechał, bo chciał i mógł.

Jeszcze nie koniec
Miriam i Antoine Besson są po rozwodzie.
Miriam chciałaby uzyskać wyłączną opiekę nad synem Julienem, aby ochronić go przed ojcem, który — jak twierdzi — jest brutalny. Z kolei Antoine przedstawia siebie jako lekceważonego rodzica. Przydzielony do sprawy sędzia zarządza wspólną opiekę nad dzieckiem. Julien staje się zakładnikiem narastającego konfliktu pomiędzy rodzicami. Przyparty do muru stara się zapobiec najgorszemu.

Reżyser scharakteryzował „JESZCZE NIE KONIEC” w następujący sposób: „To film zbudowany na strachu. Ów strach budzi człowiek gotowy zrobić wszystko, by odzyskać kobietę, która z kolei chce od niego odejść i uciec przed jego agresywnym zachowaniem. Postać Antoine’a jest źródłem ciągłego zagrożenia dla wszystkich wokół niego. (…) Kobiety, które doświadczyły przemocy domowej, jak bohaterka grana przez Léę Drucker, żyją w ciągłym stanie podwyższonego pogotowia. Doskonale wiedzą, że zagrożenie może pojawić się wszędzie i w dowolnym momencie ― a wtedy nikt nie jest bezpieczny”.

Czarna Pantera (2D dubbing i napisy)
Król T'Challa (Chadwick Boseman) powraca do Wakandy, odosobnionego a zarazem rozwiniętego technologicznie państwa, w nowej roli - przywódcy kraju. Wkrótce dowiaduje się jednak o wyzwaniu jakie otrzymał od konkurencyjnej frakcji, która chce przejąć władzę. Gdy dwóch wrogów zaczyna spiskować w celu zniszczenia Wakandy, Czarna Pantera musi sprzymierzyć się z agentem C.I.A. Everettem K. Rossem (Martin Freeman) i "Dora Milaje", członkami służb specjalnych, by uchronić kraj przed wciągnięciem w światowy konflikt.

Miód dla Dakini
Mrukliwy Kinley prowadzi śledztwo w sprawie zaginionej przeoryszy ukrytego w bhutańskich lasach klasztoru. Podejrzenia lokalnych mieszkańców kierują uwagę policjanta w stronę mieszkającej samotnie pięknej przybyszki, której przypisują demoniczne zdolności. Kinley podąża jej śladem, coraz bardziej zaintrygowany tajemniczą postacią i jej opowieściami, pochodzącymi z tej strony rzeczywistości, którą do tej pory z cynizmem lekceważył.
Film młodej bhutańskiej reżyserki to oryginalne połączenie kryminału noir z poetyką buddyjskich przypowieści i realistycznym portretem współczesnego Bhutanu. Roder wykorzystuje w scenariuszu motywy z opowieści o dakiniach, oświeconych kobietach i żeńskich buddach, personifikacjach żeńskiej energii seksualnej, które dbają o przekazywanie mądrości i praktyk przeszłych pokoleń, spotykając się często z oskarżeniami o wykorzystywanie czarnej magii i uwodzicielskie podstępy. Drugoplanowym bohaterem historii jest także urzekająca górska przyroda, towarzysząca dwójce bohaterów w poszukiwaniu prawdy i poznawaniu siebie nawzajem. Tłem dla fabuły stają się społeczne i polityczne realia kraju, który dynamicznie się rozwija, próbując jednocześnie ocalić to, co najważniejsze dla kulturowej tożsamości.

POLECAMY RÓWNIEŻ:
THE DISASTER ARTIST | TRZY BILLBOARDY ZA EBBING, MISSOURI | NIEMIŁOŚĆ | TAMTE DNI, TAMTE NOCE | WSZYSTKIE PIENIĄDZE ŚWIATA | CZAS MROKU |CUDOWNY CHŁOPAK (2D DUBBING) | GRA O WSZYSTKO | THE FLORIDA PROJECT | NAJLEPSZY

Seanse 3D: do ceny biletu należy doliczyć koszt wypożyczenia okularów w wysokości 3zł.
PROMOCYJNE CENY BILETÓW W RAMACH "FILMOWEJ ŚRODY" NIE OBOWIĄZUJĄ W DNI ŚWIĄTECZNE.

BILET SENIOR DO 15:30 - 12 ZŁ

Szczegóły na www.kinoteka.pl lub pod numerem 22 551 70 70
Cena specjalna obowiązuje wyłącznie w środy. Nie dotyczy śród w dni świąteczne i dni ustawowo wolne od pracy. W te dni w Kinotece obowiązuje cennik weekendowy. Cena specjalna nie obowiązuje na wydarzenia specjalne oraz  filmy w 3D. Ważność oferty „Filmowe środy” do odwołania.

PATRON MEDIALNY: RADIO POGODA- NAJPIĘKNIEJSZE WSPOMNIENIA

Radio Pogoda prezentuje najlepszą muzykę sprzed kilku dekad, dzięki której pojawia się uśmiech na twarzy. Przypomnijcie sobie te prawie zapomniane przeboje - i dzięki Radiu Pogoda pokochajcie na nowo. Takie właśnie jest Radio Pogoda – najpiękniejsze wspomnienia.
Radio Pogoda Warszawa 88,4 FM | www.radiopogoda.pl

Istnieje możliwość rezerwacji biletów grupowych. Prosimy o kontakt na adres kinoteka@kinoteka.pl lub pod numerem telefonu: 22 551 70 17

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Partnerzy wydarzenia

Galeria

Komentarze

dodaj komentarz